Hidraulika kočnica i kvačila


U ponudi imamo kočione cilindre, pumpe, crijeva, kliješta i korektore, te cilindre kvačila marki NK, SWAG, LPR, Bosch, TRW, Brembo, Malo, Ate, Starline.

Hidraulika kočenja

  • Kočioni cilindri
  • Kočione pumpe
  • Kočiona kliješta
  • Korektori kočnica
  • Setovi gumica za popravak
  • Servo aparati kočnica

Kvačila

  • Pumpa kvačila
  • Cilindar kvačila

Korisne informacije

Svi mi znamo da laganim pritiskom na pedalu kočnice zaustavljamo vozilo. No što se događa i kako mi tako malom sliom zaustavimo jureće vozilo otkrijte u nastavku.

Kočioni sustav je definitivno najglavniji sustav na vozilu. Netko će reći da su to zračni jastuci, pojasi. Sve je to bitno za sigurnost u automobilu. No da bi zaustavili automobil prije eventualnog udara gdje će nam pojas ili zračni jastuk spasiti glavu potrebne su kočnice. Svako vozilo ih ima no kako one u stvari rade i kakvih sve vrsta ima.

Današnji automobili koriste hidraulične višekružne kočione sisteme koji su istisnuli nepouzdane sisteme koji se aktviraju pomoću užeta (sajla).

Kočnice rade na principu trenja. Kočione pločice, naširoko poznate kao pakne, pritisnu se na kočionu površinu diska ili bubnja, poznatiji kao doboš, zavisi o izvedbi, izazovu trenje i vozilo usporava i to je cijela filozofija.

Glavni kočioni cilindar

Današnji automobili koriste dvokružne kočione sisteme da bi se osigurala zaustavna sila i ako se kočnice oštete. Dvokružno znači da prednje i zadnje kočnice rade odvojeno. Tako da ako se npr. ošteti linija za dovod ulja prema zadnjim kočnicama i ulje iscuri još uvijek čete moći kočiti prednjim kočnicama. Zbog toga je i glavni kočioni cilindar podijeljen na dva dijela tako da zasebno opskrbljuje kočnice uljem pod pritiskom prednje i zadnje kočnice.

Kada pritisnete pedalu kočnice, ona gura primarni klip i stvara se tlak u cilindru i tako u linijama za ulje (lajtung) prvog kruga. Tlak između primarnog i sekundarnog klipa uzrukuje gibanje sekundranog klipa koji također stvara tlak u drugom krugu. Ako su kočnice ispravne tlak u oba kruga treba biti jedna.

Spremnici kočionog ulja se brinu da sistem bude uvijek pun. Ako i iscuri nešto ulja iz sistema nadopunjuje se upravo iz tih spremnika. Zato je i preporučljivo pregledati s vremena na vrijeme razinu ulja te po potrebi nadolijati i prema uputam proizvođača izmijeniti ulje odgovarajučim tipom.

Ako jedan od spomenutih krugova otkaže tj. iscuri ulje iz njega, to ćete osjetiti na pedali koja će biti osjetno mekanija ili će imati jedan dio “praznog hoda”. To se događa zato jer se više nemože stvoriti tlak između klipova u glavnom kočionom cilindru.

Ulje za kočnice

Ulje za kočnice mora bit otporno na visoke temperature tj. mora imati visoku točku vrelišta koja se provjerva na svakom tehničkom pregledu. Osim visoke točke vrelišta ulje za kočenje nesmije nagrizati kovinske i gumene dijelove kočionog sustava. Kod svake izmjene koristite isključivo ulje koje je propisao proizvođač.

Da bi mogli silom pritiska naše noge zaustaviti automobil tu nam pomaže fizika. Naime radi se o tome da ako sa jedne strane imamo manji klip a sa druge strane veći. Pritiskom na manji cilindar sila će se manifestirati na veći i to toliko puta veća koliko je i drugi cilindar veći. U današnjim automobilima postoje i pojačivači sile.

Ljudi obično štede na vitalnim dijelovima automobila kao što je ovjes ili gume i time ugrožavaju i sebe i ostale sudionike u prometu te održavanje rade po principu uradi sam. Kočnice če vam sačuvati glavu i ako je vrijeme za izmjenu ili kočionih pločica ili kočionog ulja na vašem vozilu prepustite taj posao stručnjacima jer štediti na kočnicama znači štediti na sigurnosti, a to naravno ne želimo. Kočione pločice se ne troše kod svakog ravnomjerno i sve zavisi od načina vožnje. Kada prilikom i laganog kočenja osjetite strani zvuk poput struganja metala podhitno promijenite kočione pločice.

U slučaju neispravnog kočionog cilindra, kočiona tekućina razlije se po kočionim oblogama, a to zahtjeva demontažu sustava i zamjenu svih dijelova osim kočionog bubnja.