Grijači i svjećice


U ponudi imamo grijače marke Bosch, Beru, Denso, Champion i SWAG, a svjećice marke Bosch, NGK, Denso i Champion.

Korisne informacije

Svjećica je vrlo važna komponenta motora s unutarnjim sagorijevanjem. O njoj jednim dijelom ovisi ispravan rad motora, njome se osigurava optimalna iskoristivost goriva i pouzdan rad. Za siguran i dugi vijek svjećica vrlo je važan redoviti pregled te pravilno održavanje. Svjećica se čisti pomoću mesingane žičane četke i finog brusnog papira. Održavanje sustava za paljenje zadatak je koji iziskuje malo vremena i pažnje. Pregled svjećica na motoru potrebno je redovito obavljati, jer time smanjujemo mogućnost kvara. Sva ožičenja, spojevi i električne komponente u motoru, trebale bi biti dobro izolirane i zaštićene od korozije.

Metalni dijelovi svjećice pod dugotrajnim utjecajem vlage i soli korodiraju, stoga se svi metalni dijelovi u procesu proizvodnje zaštićuju cinčanjem. Kod korodiranih metalnih dijelova postoji opasnost od pucanja svjećice (zbog oslabljenosti materijala) pri odvijanju iz ležišta. Kod montiranja i skidanja svjećice sa bloka motora ne smije se preopteretiti navoj, jer može doći do preskakanja navoja kroz tanke stijenke (uglavnom aluminijskog) bloka motora. Ako se to i dogodi, nije sve propalo. Na mjesto oštećenog navoja može se staviti umetak (coil), te montirati istu svjećicu. Nije preporučljivo montirati svjećicu na toplom motoru. Ako se to i radi, treba pričekati da se motor barem malo ohladi, te malo lakše stegnuti navoj, jer u suprotnom može doći do samozatezanja, i kasnije će biti vrlo teško skinuti svjećicu. Oni koji podmazuju navoj prije montira-nja s namjerom da kasnije lakše odvrnu svjećicu, zapravo su u zabludi. Događa se upravo suprotno, navoj svjećice još bolje zapeče.

Jedan od najčešćih uzroka nepravilnosti u radu sustava za paljenje je vlaga i akumulacija (nakupljanje) nečistoća i uljnih filmova. Suprotno uvriježenim mišljenjima, sprejanje sekundarnog namotaja, kablova, i razvodne kape (poklopca), antikorozivnim sprejevima poput WD-40 i sličnih, umjesto čišćenja od prljavština, uzrokuje stvaranje uljnog filma koji kao magnet privlači prašinu i prljavštinu, što dovodi do kondenzacije vlage. Utjecaj vlage jedan je od glavnih problema kod svih komponenti brodskog električnog sustava. Vlaga je dobar provodnik struje, te svaki vlagom oslabljeni element izolacije, predstavlja opasno mjesto za električni proboj na masu, što je posebno važno kod visokonaponskog sekundarnog strujnog kruga. Kod plovila sa benzinskim pogonom, rizik od požara je puno veći nego kod ostalih pogona, stoga je potrebno sve dijelove držati čistim i »odmašćenim«, a »ispravan« aparat za gašenje požara u blizini motora je obavezni dio opreme.

Potrebno je također kontrolirati pravilan razmak (zazor) između elektroda, te položaj masene elektrode koji treba biti u sredini sistema iskrenja (po svim osima). Razmak, odnosno zračnost između centralne i masene elektrode kod baterijskog paljenja, koji je najčešće između 0,7 do 0,8 milimetara, treba biti nešto veći nego kod magnetskog (0,5 do 0,6 milimetara), zbog većih napona u svitku baterijskog sekundarnog struj-nog kruga. Izgled kompletnog sistema za paljenje indikator je ispravnosti rada i stanja motora. Obzirom na izgled sistema iskrenja (vrha svjećice, elektroda i izolatora), moguće je odrediti stanje u kojem se nalazi vaš motor, odnosno pravilnom dijagnostikom svjećice mogu se pravovremeno spriječiti mogući kvarovi i uništenje motora.