U ponudi imamo bobine marke Bosch, Magneti Marelli, Valeo, AIC.
Što su bobine?
Bobina je indukciona zavojnica čija je glavna funkcija povećati napon akumulatora (12v) na napon dovoljno velik (20-30 tis. volti) da svjećica može zapaliti smjesu zraka i goriva. U starije koncipiranim motorima distribucija visokog napona vrši se preko razvodnika paljenja i kablova. Takav način paljenja vrlo često je bio izvor problema, posebno pri vlažnim uvjetima.
Današnji sustavi paljenja u pravilu ne razvode struju visokog napona (kao kod mehaničkog razvodnika), već se funkcija razvođenja napona odvija u primarnom krugu (niskog napona). Niskonaponski puls tako se dovodi do pojedinačnih indukcijskih (visokonaponskih) svitaka koji su raspoređeni po jedan za svaku svjećicu ili po jedan za svaka dva cilindra.
Presjek indukcijskog svitka DIS sustava (NGK)Ovi indukcijski svitci mogu biti raspoređeni na nekoliko načina. U slučaju konstrukcije “jedan indukcijski svitak – jedna svjećica” odn. DIS – Direct Ignition System, najčešće su postavljeni svaki uz svoju svjećicu (vrlo blizu ili izravno povezani sa svjećicom). No, uobičajenije se nalaze u kompletima koji se u slučaju kvara pojedinog svitka mijenjaju cijeli ili je, ovisno o konstrukciji, moguće zamijeniti svaki pojedini indukcijski svitak.
Još napredniji sustav izravnog paljenja koji se danas koristi u velikoserijskim automobilima je CDI (Capacitor Discharge Ignition ili “tiristorsko paljenje”) koji je svojedobno razvila General Motorsova marka Saab. Ovdje se koristi po jedan mali svitak s kondenzatorom montiran izravno na svjećicu. Uloga kondenzatora je da na kratko vrijeme pohrani malu količinu električnog naboja prije nego li ga se isporuči primarnom navoju. U tom se slučaju se povišenje napona ostvaruje u dva koraka: prvi diže napon akumulatora s 12 na oko 400 V dok se pred isporuku svjećici taj napon povisuje na 40.000 V. Ovakav se sustav odlikuje pouzdanim radom i velikom trajnošću.
Dakako, potrebno je napomenuti i da u današnjem, elektroničkom svijetu nema više mehaničkog pogona razvodnika paljenja, podtlačnih kompenzatora i sličnog. Cijelu priču oko palenja tako nadzire elektronička jedinica koja prima informacije od raznih senzora, poput položaja koljenastog vratila, brzine rada (broja okretaja) motora i sl.